#9 Veronica Mars

Publicerad 2014-03-21 15:15:00 i Serier,

Lite Kitty inspirerad serie, blir det denna gång, vid namnet Veronica Mars. Denna serie har för mig alltid varit ett självklart val då man ska välja deckarserie att se på!  Veronica Mars serien hämtar det bästa och det mest begåvade ur den amerikanska deckarkulturen med en alldeles egena unika laddade, svart humoristiska och spännande innehåll som gör serien superb!
Veronica (Kristen Bell) är inte en av de populära barnen i den trendiga kuststaden i södra Kalifornien. Hon brukade tillhöra innegänget på Neptune High School, men efter att hennes bästa vän (ledare av gruppen) blivit mördad och eftersom hennes pappa som var stadens sheriff anklagade fel man för mordet: den döda flickans pappa, miljardären Jake Kane så han förlorade jobbet, så har Veronica förlorat sin popularitet. Hon satsar nu med sin pappa på deras privatdetektivbyrå och försöker skapa ett nytt liv kring det. Tack vare E-postbedrägerier, religiösa sekter, bilstölder mm. så får Veronica ta sig an alla möjliga och omöjliga uppdrag på sin skola.

Men hon är besatt av mordet på sin vän, och försöker i första säsongen lista ut vad som på riktigt hänt med henne, och vem hennes mördare egentligen var. Hon är även beredd på att utsätta sig för vilka risker som helst för att hitta mördaren

(Fortsättnings filmen som släpptes förra fredagen!!)

Serien är indelad i 3 säsonger, där man får träffa nya människor och nya miljöer i alla delar. Om man ännu efter 3 säsongerna vill se mer av henne så finns det en ”10 år efter” film, som jag inte sett än, men som jag nog rekommenderar för dem som gillat serien. Tycker själv att serien har bra mängd spänning, kärlek och ungdomsdrama, utan att bli för överdriven!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Hei, jag är en finlandsvensk flicka på 16 år som bor i Finland. Jag älskar mode och att fotografera, och får inspiration av bloggare i allmänhet. Använder Nikon d3100 som kamera och min lins är 18-55 mm

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela